Huisartsenwachtposten opleiding financieel jaarverslag 2015

7 nov 2014

In de gebouwen van KAVA-Domus Medica vond op 6/11/2014 een training plaats voor managers, bestuurders en boekhouders van de huisartsenwachtposten. Thema was het nieuwe model van jaarverslag dat vanaf 2015 moet worden gebruikt voor de financiële rapportering naar het RIZIV.

De belangstelling was bijzonder groot, vertegenwoordigers van 26 van de 27 bestaande wachtposten namen deel en bovendien nog afgevaardigden van 3 wachtposten in oprichting.

De opleiding werd gegeven door Karel Buelens (Kava Accountancy) en Corina de Korte (manager Huisartsenwachtpost Antwerpen Noord en bestuurslid Wachtposten Vlaanderen).

Zij gaven een toelichting bij de handleiding en het verslagmodel welke eind december in definitieve versie beschikbaar zal zijn. Dit geeft de wachtposten de kans zich tijdig voor te bereiden op de komende wijzigingen.

Wachtposten Vlaanderen en Domus Medica steunen door de inrichting van dergelijke opleidingen de wachtposten in hun functioneren. Op 29/11 is er een kringvergadering waar opnieuw interessante thema’s aan bod komen voor de leden van de kringbesturen maar ook voor de artsen die de wachtpost besturen. De managers van de wachtposten worden ook uitgenodigd.

{flickr set=72157649163123495}